3. Středa

25. března 2015 v 21:20 |  Třetí týden - Sydney
Máme za sebou výlet do Blue Mountains. Na takové místo jsou 4 hodiny, které jsme tam strávili málo. Zájezd byl organizován po astralsku - řidič byl opět vším.
Ráno jsme se měli v 7:00 dostavit na místo, které jsme si dopředu vybrali z nabízených - vzdálené od našeho ubytování 5 minut.
Vyrazili jsme raději o trochu dříve a hle, 6:50 tam již stál autobusek. Ukázali jsme řidiči naše potrzení o zaplacení, načež po Bulharsku zavrtěl hlavou a něco na nás vychrlil. Opustili jsme tedy bus, ale on na nás zase, zda rozumíme anglicky. Nakonec se z toho vyklubalo, že tam sice jsme správě, ale on ještě nepojede, protože bude čekat na další účastníky a můžeme si tedy sednout. Po dalších 5-ti minutách někam zavolal, pustil hlasitě rádio, klimu (zvykejme si na zimu) a vyrazil na další štaci - nikdo další již nepřišel. Takhle jsme objeli několik přímořských čtvrtí, pak zavítali do City, postupně nabrali celkem 22 lidí a pochopili jsme, že takto jsme kompletní, že několik cestovek se taktospojí a udělají jeden zájezd.
Ze Sydney jsme dorazili k řece Nepean River, kde si udělal podoně jako další 2 další řidiči autobusků "papírovinu"- odškrtal si, zda tam jsme všichni přihlášení, poznačil si od kud jsme, vybral peníze od těch kdo ještě neplatili a dostali jsme malé občerstvení (keksy a juice).
Odtud jsme za několik km dojeli k první vyhlídce - vodopádům Wenthworth Falls.

Již zde bylo patrné, že pro některé účastníky zájezdu bude tento den vyčerpávající.
Setkali jsme se zde Francouzi, Skoti, Španělé, Angličné a další národnosti. Řidič bavil všechny svým humorným (pro ostatní) výkladem o historii Austrálie, jejím osidlováním a tento výklad prokládal kvízy, do kterých se někteří horlivě zapojovali.
Občas svůj herecký výstup okořenil gestikulací obouruč, při které nechal volant volantem
Dojeli jsme celí a zdraví do městečka Leura, které sousedí s východištěm a vstupní branou do parku - městem Katoomba.
Zde jsme dostali hodinku rozchod na občerstvení a prohlídku jediné hlavní třídy plné obchůdků.
Najedli jsme se z vlastních zásob a zašli si jen na dobrou kávu.
Odtud to již bylo, coby kamenem dohodil a tak ti, kdo si chtěli zaplatit 35 AUD, mohli využít následně jakoukoliv kombinaci Railway, Skyway nebo Cableway. Ceny se v poslední době sice snížili, ale my si věřili a tak jsme spolu s několika dalšími spolucestujícími vyrazili po svých na chodníčky, které ještě po předchozím deštivém dni vykazovaly značné množství bláta.
Výhledy, které nás ale čekaly stály za to:

Viděli jsme toho sice dost, ale bylo to moc na rychlo.
Při cestě zpět jsme udělali zastávku u Lincoln's Rocks, odkud byl úchvatný pohled do kaňonu zase z druhé strany.
Okraj skály se zdál opravdu nebezpečný a tak se někteří účastníci drželi opodál

Závěrečnou součástí zájezdu byla i plavba zálivy Sydney, kdy se na lodi setkali všichni ze všech autobusů.

V Darling Harbour, kde jsme vystupovali je patrná neustálá výstavba dalších mrakodrapů

Zítra se, nebude-li předpověď lhát, rozloučíme se Sydney z Coogee Beach - pláže vzdálené od našeho ubytování cca 15 minut.
Odpoledne přelétame do MLB, kde nás čeka počasí o 7 st. studenější s deštěm.
Alespoň budu moci zpracovat tento týden konečne do blogu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.