Čtvrtek

11. března 2015 v 23:34 |  První týden
V noci napršelo a celé dopoledne se to bude vybírat ke sluníčku, které má vylézt v odpoledních hodinách.
Víkend od pátku do neděle strávíme tedy konečně v parku Wilsons Promontory, kde již máme objednané ubytování.
Předpověď počasí je více než příznivá...

Vyrazili jsme opět do Melbourne. Na nádraží jsme se konečně naučili dobít Myki přes platební kartu, což se nám doposud nedařilo a museli jsme tak vkládat hotovost.
Jednalo se o jediný vypuštěný krok, kdy po Vás chce platební terminál, abyste vybrali účet (to jsme právě nechápali, jaký účet vybrat, když máme k jednomu účtu 1 kartu) - jednalo se o stisk tlačítka CR - kredit, pak již to chtělo PIN a transakce byla dokončena.
Po třetí zastávce přistoupil pár -paní s pánem a zdálo se nám, že jsme zaslechli "dobrý den".
Proč by někdo v Melbourne při vstupu do vagonu přece takhle zdravil?
Další jejich více než normálně hlasitý rozhovor nás ale utvrdil v tom, že jsme se nepřeslechli.
Dozvěděli jsme se "spoustu zaručených informací" z ČR, které si po dobu cesty sdělovali.
Při výstupu na Flinders Street jsem neváhal, přiskočil ke dveřím a nenápadně pronesl "nashledanou".
Údiv vystřídala radost a tak jsme si vyměnili pár informací, co oni, co my.
Pán je zde již 45 let, paní 13, ale perfektní čeština tím neutrpěla.
Protože můžeme hrdě tvrdit, že se v centru MLB již orientujeme, vyrazili jsme na druhý konec City (někde je zajímavý poměr původní zástavby a blízko za nimi nových mrakodrapů)

s tím, že navštívíme starou věznici, která je hojně navštěvována (asi to není o tom, jako kdyby u nás nabízeli návštěvu Ruzyně).
Protože jsme ale byli nedaleko od Queen Victoria Marketu, zabočili jsme tam.
To, co jsme tam právě v poledne viděli a cítili, nás donutilo ochutnat nějakou tu specialitu teplé kuchyně - super!
Klasický trh ovoce a zeleniny nás překvapil hlavně některými exotickými produkty.
Nabídka potravin byla velice široká, jak se dá u takového trhu očekávat.

Protože se vyčasilo, rozhodli jsme se zase vrátit zpět-k nádraží (City je opravdu malé), kde nedaleko odtud, pod Federation Square je nástupiště na lodní dopravu. Opět jsme mohli uplatnit vstupenku 1+1 a tak za polovic (22 AUD) jsme zakoupili vyhlídkovou plavbu do Williamstownu (cca 1 hod). Proplouvali jsme s prázdnou vyhlídkovou lodí (4 dospělí, 1 dítě a 1 člověk-kapitánoplavčík-číšník) centrem města,
kolem doků, překladišť, odkud je již pohled na City celistvější
až do ústí řeky Yarry u Williamstownu.
Městečko má rozkvět dávno za sebou, ale zůstaly tu z té doby zajímavé stavby a památky.

Metrem (stále je řeč o městském vlaku) jsme se vrátili do City, abychom ještě oběhli pár památek: Synagogu, hrám sv. Patricka, chrám sv. Petra a luteránský kostel.
Tím jsme završili druhý a ne snad poslední den v City.
Balíme se na víkend - ráno jedeme na ten nejjižnější cíp Austrálie, takže příští blog bude nejdříve v neděli a téma: Wilsons Promontory.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.