Duben 2015

Závěr

5. dubna 2015 v 10:57 Čtvrtý týden
Tak a toto byla zatím naše největší cesta.
Děkujeme za Vaši pozornost.

Návrat

2. dubna 2015 v 23:44 Čtvrtý týden
Jsme v pořádku ve vlasti!
Návrat byl únavný a hlavně nejednoduchý.
Ale ještě o kousek nazpátek:
Noční design na palubě je kouzelný - kromě blikajících obrazovek (většinou spících pasažerů) se jedná hlavně o hvězdnou oblohu:
Pověstnou letištní halu jsme v Sigapuru nenašli (květinová výzdoba, terárium s tropickými motýly atd.), ale našli jsme alespoň takové 3 hezké ostrůvky:


V Dubaji jsou na letišti lehátka (vetšinou stále obsazena), která dovolí cestujícímu se příjemně natáhnout po hodinách nehybného sezení v letadle:
Po 4 plánovaných hodinách čekání na přestup v Dubaji jsme usadili v letadle na Prahu a když mělo jít na start, kapitán oznámil, že ten byl o 50 minut odložen za situace, kdy se venku zhoršila viditelnost díky písečné bouři:
po 50-ti minutách se to nezlepšilo:
Po dalších 2 hodinách, kdy to bylo nejhorší, přišlo "logicky" povolení ke startu:
Celou tu dobu tří hodin čekání jsme proseděli v letadle hladoví (poslední jídlo jsme dostali před devíti hodinami) a dostali jsme pouze kelímek vody. Zato někteří naši vracející se krajané vyrazili k letuškám a začali plenit zásoby alkoholu a našli se i tací jedinci, kteří si z toho udělali bufet a ve stoje a zvesela vydrželi popíjet až ku Praze.

Pak se tedy vytvořila kolona letadel, která o sobě dala pouze tušit, protože vidět bylo vždy jen to předcházející na palubní kameře a popojíždeli jsme po centimetrech až ke startovací dráze.
A takhle šlo nakonec na start jedno za druhým - v té žluté tmě bylo slyšet jen dunění motorů při jejich startu.
Až nad Iránem, v okolí Tabrízu se nám naskytl pohled na krásné hory a jezera


Kufry sice vydržely obě cesty - udržely si obsah, ale tím se s nimi loučíme. U jednoho se utrhlo ucho již v MLB při ukládání na pás při odbavení (příště musím použít tah a ne trh), u druhého se kolečka polámala tak, že se táhl smykem (u 30-ti kg je to dost znát)...
Tím zpožděním se ale stalo, že nám v Praze ujel bus Student Agency, na který jsme měli koupené jízdenky a stihli jsme až další - třetí v pořadí.
Díky kolizi na D1 u Velkého Meziříčí, kdy jsme tento úsek D1 museli objíždět - navíc přes kotáry (Březejc,Osová Bítýška) protože na Velkou Bíteš se to přímo z VM podél dálnice nedá kvůli stavbě kruháče, a tak jsme dojeli do Brna až před destátou hodinou večerní.
Uff.

Poslední den

1. dubna 2015 v 16:10 Čtvrtý týden
Tak jsme se sbalili, naposledy nám zazpíval (odvysílal svoji relaci) Flétňák australský - zde mu říkají Magpie
a v podvečer nás Iveta hodí na letiště a v 19:10 místního času by mělo letadlo startovat do Singapore a pak na Dubaj.
Chladnou Prahu bychom měli pocítit kolem 13.hodiny ve čtvrtek 2.4.