První dny

Čtvrtý - neděle

8. března 2015 v 8:12
Neděli jsme si užili odpočinkově převážně doma - skoro do desíti spinkání (no prostě skoro jako doma).
Odpoledne jsme vyrazili k seafordské pláži (2 km) a po cestě zpět si prohlédli vlakovou zastávku, ze které budeme příští týden cestovat do City (Melbourne), abychom pak po příjezdu vlaku nezmatkovali.
Používají se zde (podobně jako v Sydney karty Opal) předplacené karty Myki, kterými se musí každý přihlásit při nástupu a při výstupu odhlásit ze systému. Ten mu pak z nich odebere příslušnou částku. Taky jsme si pořídili místní Go SIM card (2 AUD - 12 c/min) pro volání v Austrálii.

Voda byla úžasně čistá a osvěžující, všude písek a vstup do vody velice mírně se svažující, takže se jde a jde a jde...

Přelétla nad námi vzducholoď a zamířila zpět do v dálce viditelného City, které je odsud vzdáleno vzdušnou čarou 40 km

Po vymáchání jsme se vydali do vedlejšího městečka Frankstone, kde mají infocentrum, ve kterém jsme zakoupili pohlednice a vstup na festival pohádkových postav z písku.

Neděli jsme zakončili barbecue na verandě.

Co se alkoholu a řízení týče, mají zde limit 0,5 promile. Na většině lahví s alkoholem (pivo, víno) je značka skleničky s údajem, pomocí kterého se dá vypočítat, kolik se toho může vypít, aby se nepřekřočil limit, není-li po ruce alkoholtester.
Na silnicích bývají policejní akce, kdy jsou npř. ve městech všechny pruhy svadeny do jednoho a tam pak policisté kontrolují několik aut najednou na obsah alkoholu v dechu. Za překročení limitu jsou tvrdé sankce.

Třetí den

7. března 2015 v 12:51
Dnes se nám podařilo vyskočit z postele již kolem sedmé. Máme v plánu navštívit nejjižnější cíp Austrálie - přírodní park Wilsons Promontory. Problémem je ale nestálé počasí a pak prodloužený víkend (v pondělí je v Austrálii "Svátek práce"), takže hodně lidí jej využívají k tomu, že vyjedou do přírody a tím je obtížnější sehnat nějaké ubytování.
To ubytování jsme také nakonec nesehnali, takže přišel ke slovu náhradní program: ZOO v Healesville a návštěva deštného pralesu v Yarra Rangers National Parku.
Za vstupné do ZOO 30,80 AUD/osobu jsme viděli většinu zvířat, které se v Austrálii vyskytují:

Ze ZOO jsme přejeli do nedalekého deštného pralesa, který na nás dýchl úžasnou atmosférou, nad hlavami nám každou chvíli přelétávali mj. postrobarevní papoušci. I sem jezdí běžně australané na barbecue (je zde dostatek plynových grilů). My jsme posvačili (na foto vlevo typická Australanka) a pak si udělali několikakilometrovou procházku:

Přes Mt.Donna Buang (1250 m.n.m.), kam jsme vystoupli po hodině jízdy serpentinami ouzkou silničkou

jsme se vrátili do údolí, do původního městečka Warburton, kterým právě protéká říčka Yaarra a kde je i místní raritou člověk stavící si podivuhodný dům:

Při cestě zpět došlo k testu mé schopnosti řízení vlevo - dojeli jsme v pořádku i díky dvěma místním instruktorům až do domečku.

Druhý den

6. března 2015 v 11:25
Toto ráno jsme se vzbudili "dříve" - již kolem desáté.
Po snídani jsme vyrazili do na australské vzdálenosti blízkých (70 km) termálů Peninsula.
Časté krátké přeháňky se střídaly se sluníčkem, ale v tomto prostředí, které termály poskytovaly, to nehrálo žádnou roli.
Teplota vody se zde pohybuje 36-40 st., areál obsahuje saunu, páru, vzduchové trysky a další atrakce.
Vstupné je 35 AUD pro dospělého na celý den, díky slevovému kupónu nás to stálo 30 AUD (x20 na Kč) na osobu, ale opravdu to stálo za to.
Celý areál vznikl před několika lety, kdy se majiteli pozemků podařilo náhodou narazit na termální pramen.
Ten stéká žlebem, který se podařio osadit mnoha dokonale vsazenými přírodními bazénky s odstupňovanou teplotou vody. Na nejvyšším vrcholu je pak možné přímo z bazénku pozorovat široké okolí, včetně včera navštíveného kopce Arthurs Seat.
Super den jsme ukončili nákupem v obchodě s alkoholem, kde se tedy ale opravdu dalo stěží vybrat pro nejširší možnou nabídku, kterou jsme kdy viděli. Kozlík (ne, že bychom jej chtěli kupovat) černý už nebyl a 12 světlou měli poslední 4 lahve. Koupili jsme nějaké víno a pivo z MEL Carlton Draught (v přepočtu za 33,-/0,3 l) - chutná výborně.

Já skončil odpoledne ve škopku, ale večer již u škopku.

První den

5. března 2015 v 13:35

Potom jsme zajeli na vyhlídku Arthurs Seat, odkud je výhled na celý záliv Port Phillip. Zde se mj. pořádají svatební obřady pod širým nebem - viděli jsme zrovna zkoušku na jeden z nich - to auto jsme ale raději nezkoušeli.

V parku jsme se poprvé setkali s hledanou faunou:

Výhled na záliv:

Take se sem vyjíždí za rodinnými barbecue - je zde několik "kuchyní" a laviček se stoly:

Odtud jsme serpentinami sjeli do města Morningtownu, kde jsme si v podvečer udělali procházku po pláži (cca 8 km).
Zkusil jsem i vodu po kolena a dalo by se...

Až tady si člověk uvědomí, že není v Melbourne, které je vzdáleno 100 km, ale je pomocí teleobjektivu "na dohled":

Proto v předpovědi počasí musím změnit Melb. na Morningtown, který je blíž i s reálnější předpovědí.

Místní "plevel" - ostružiny:

Do domečku jsme přijeli po deváté večerní a po půlnoci jsme se dostali do hajan.